Home / Klantenservice / Bestellen en betalen

Bestellen en betalen

Je vindt hier antwoord op al je vragen over het plaatsen en betalen van een bestelling.

Bestellen

- Hoe plaats ik online een bestelling?


Bestellen bij Lichtunie is heel eenvoudig! De producten die je nodig hebt kan je door middel van de knop ‘in winkelmand’ toevoegen. Is de bestelling compleet, dan klik je op de winkelwagen om naar het bestelproces te gaan. In de winkelwagen kan het aantal producten nog worden aangepast of verwijderd worden. Wanneer je wilt afrekenen volg je de aanwijzingen op het scherm. Hierbij kan je ook jouw voorkeur voor verzend- en betalingswijze aangeven. Nadat de bestelling definitief is geplaatst ontvang je op het door jouw opgegeven e-mailadres van ons een bevestiging van de bestelling.

Is jouw bestelling op een werkdag voor 14:00 geplaatst? Dan wordt deze dezelfde dag nog verzonden mits voorradig! Bestellingen welke in het weekend worden geplaatst, worden op maandag verwerkt.

- Kan ik ook telefonisch bestellen?


Je kunt ook telefonisch bestellen. Tijdens onze openingstijden (op werkdagen van 8:00-17:00 uur) wordt je door een van onze medewerkers van de klantenservice verder geholpen. Onze klantenservice is bereikbaar op 0348 – 209 000. Ook via een telefonische bestelling sturen wij een bevestiging van de bestelling naar het door jouw opgegeven e-mailadres.

Is jouw bestelling op een werkdag voor 14:00 geplaatst? Dan wordt deze dezelfde dag nog verzonden mits voorradig! Bestellingen welke in het weekend worden geplaatst, worden op maandag verwerkt.

- Kan ik ook bestellingen plaatsen via de e-mail?


Je kunt ons een mail sturen met je bestelling. De bestelling mag ook in een PDF bestand bijgevoegd worden. Voeg eventueel een referentie toe voor je eigen administratie. We streven er naar om je bestelling binnen 24 uur te verwerken. Je ontvangt van ons een opdrachtbevestiging met de verwachte leverdatum.

Bestelling kan je sturen naar info@lichtunie.nl.

- Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik heb afgerekend?


Ja dat is zeker mogelijk! U kunt uw bestelling nog wijzigen als u nog geen verzendbevestiging heeft gehad. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Betaalmogelijkheden

- Welke betaalmethodes zijn er bij Lichtunie?


Betaaloptie Korte omschrijving
iDEAL Veilig en gemakkelijk online betalen in je eigen internet betaalomgeving.
Bancontact (België) Veilig en gemakkelijk online betalen in je eigen internet betaalomgeving.
Vooraf betalen via bankoverschrijving Je kunt je aankopen eenvoudig betalen door een bankoverschrijving via Buckaroo. Let op: je krijgt een bevestigingsmail van Lichtunie. Hierin staan ook de betaalinstructies.
Op rekening binnen 14 dagen Ontvang nu, betaal binnen 14 dagen. Je ontvangt per e-mail een digitale factuur van Billink.

Aanvullende informatie

Veilig online betalen: Online betalingsgegevens zoals iDEAL, Bancontact worden rechtstreeks doorgegeven aan het Buckaroo betaalplatform via een veilige Secure Socket Layer verbinding (SSL). SSL is het meest gebruikte veiligheidsprotocol op het Internet en wordt gebruikt voor het coderen van data die uitgewisseld worden tussen een consument en een server. SSL is een manier van coderen van gegevens waardoor het voor derden niet mogelijk is berichten te lezen. Alle browsers ondersteunen SSL en geven dan ook aan wanneer deze beveiliging van kracht is. Het vormt een wereldwijde standaard voor veilig betalen via het internet.

Privacy: De persoonlijke gegevens die wij van je vragen worden alleen gebruikt om jouw bestelling zo efficiënt mogelijk af te handelen. Wij respecteren en garanderen je privacy. Persoonlijke gegevens worden onder geen beding verstrekt aan derden.

- Ik heb een vraag over iDEAL


Met iDEAL kun je veilig en gemakkelijk online betalen. Afrekenen doe je in de vertrouwde betaalomgeving van je bank. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Vervolgens selecteer je de bank waarbij je bent aangesloten. Daarna word je doorgeleid naar je bankomgeving waar de betaalopdracht gelijk klaar staat. De bank vraagt je een aantal gegevens in te vullen en de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt vervolgens direct van je betaalrekening afgeschreven en wij versturen direct je bestelling. 

- Ik heb een vraag over vooraf betalen via bankoverschrijving


Ook kun je ervoor kiezen om de betaling via bank overschrijving te voldoen. Je krijgt na het plaatsen van de bestelling een pro forma factuur per e-mail toegstuurd in PDF-formaat. Indien we 7 dagen na het plaatsen van de bestelling nog geen betaling hebben ontvangen, zullen wij je een e-mail sturen ter herinnering van je order. Je kunt de betaling overmaken naar IBAN: NL37ABNA0408275707 t.n.v Lichtunie. Vermeld altijd het bestel- en factuurnummer. Jouw bestelling wordt verwerkt zodra de betaling is ontvangen. Dit kan 2-4 werkdagen duren.

Let op: de bestelling wordt pas verzonden na de verwerking van je betaling. Het kan tot 4 werkdagen duren voordat wij een betaling hebben ontvangen. Wanneer je voor deze betaalmethode kiest kan de levertijd langer duren dan normaal.

- Ik heb een vraag over kopen op rekening


Je kunt bij ons een bestelling plaatsen die je pas na levering van de bestelde producten hoeft te betalen. Op de afrekenpagina kies je dan voor de betaalmogelijkheid ‘Achteraf betalen’. Voor betalen middels ‘Achteraf betalen’ hebben wij gegevens van je nodig die wij bij andere betaalmogelijkheden niet van je verlangen. Deze gegevens worden enkel gebruikt door onze betaalpartner Billink om te controleren of  jouw aanvraag voor ‘Achteraf betalen’ wordt geaccepteerd. Na acceptatie nemen wij jouw bestelling direct in behandeling en zullen wij deze aan je verzenden volgens de aangegeven levertijden. je ontvangt van Billink een factuur met een betaallink. De factuur dient binnen 14 dagen ná ontvangst van je bestelling aan Billink te zijn voldaan.

- Ik heb een vraag over Bancontact


Bancotact is de meest makkelijke en veilige manier om online te betalen. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met Bancotact wenst te betalen, vervolgens selecteer je de bank waarbij je bent aangesloten. Daarna word je automatisch doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht gelijk klaar staat. De bank verzoekt je dan een aantal gegevens in te vullen en de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en wij versturen direct je bestelling.

- Krijg ik een factuur van mijn bestelling


Zodra uw bestelling de deur uitgaat bij ons, wordt ook de factuur verzonden. Deze sturen wij liever niet vooraf maar wanneer de bestelling volledig is afgerond. Dus ook als u al betaald heeft krijgt u de factuur van ons achteraf per mail.