• Al ruim 40 jaar kennis in licht
  • Gratis verzending vanaf  €125 excl btw
  • Uitsluitend kwaliteit verlichting

Veel gestelde vragen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pulvinar donec nisi sit massa eget.

Account & registratie

Offerte & bestellen

Verzenden & bezorgen

Kan ik als consument ook bestellen?

Je kan bij ons een bestelling plaatsen als consument.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Vraag hier je een nieuw wachtwoord aan.

Welke betaalmethodes zijn er bij Lichtunie?

Via de webshop kan betalen via iDEAL of kopen op rekening met een betaaltermijn van 30 dagen.

Alleen zakelijke klanten met KVK kunnen een verzoek doen voor verkoop op rekening. Wil je hier meer over weten, dan komen wij graag met je in contact.

Ik kan niet inloggen?

Lukt het niet om in te loggen? Neem telefonisch contact via 0348-209000 op of stuur een mail naar info@lichtunie.nl

Wanneer krijg ik mijn digitale factuur?

Zodra jouw bestelling de deur uitgaat bij ons, wordt ook de factuur verzonden naar je mail adres. Dit kan uiterlijk 2 werkdagen duren.

 

Hoe maak ik een Lichtunie account aan?

Klik hier om je account te registreren.

 

Kan ik een offerte aanvragen bij Lichtunie?

Heb je vragen over grote volumes of zou je graag een offerte ontvangen? We helpen graag bij het vinden van de juiste verlichting. Met onze expertise geven we je graag een passend advies

 

 

Ik heb een vraag over Bancontact?

Bancotact is de meest makkelijke en veilige manier om online te betalen. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met Bancotact wenst te betalen, vervolgens selecteer je de bank waarbij je bent aangesloten. Daarna word je automatisch doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht gelijk klaar staat. De bank verzoekt je dan een aantal gegevens in te vullen en de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en wij versturen direct je bestelling.

Ik heb een vraag over kopen op rekening?

Je kunt bij ons een bestelling plaatsen die je pas na levering van de bestelde producten hoeft te betalen. Op de afrekenpagina kies je dan voor de betaalmogelijkheid ‘zakelijk Achteraf betalen’. Voor betalen middels ‘Achteraf betalen’ hebben wij gegevens van je nodig die wij bij andere betaalmogelijkheden niet van je verlangen. Deze gegevens worden enkel gebruikt door onze betaalpartner Biller om te controleren of  jouw aanvraag voor ‘Achteraf betalen’ wordt geaccepteerd. Na acceptatie nemen wij jouw bestelling direct in behandeling en zullen wij deze aan je verzenden volgens de aangegeven levertijden. je ontvangt van Biller een factuur met een betaallink. De factuur dient binnen 30 dagen ná ontvangst van je bestelling aan Biller te zijn voldaan.

Ik heb een vraag over vooraf betalen via bankoverschrijving?

Ook kun je ervoor kiezen om de betaling via bank overschrijving te voldoen. Je krijgt na het plaatsen van de bestelling een pro forma factuur per e-mail toegstuurd in PDF-formaat. Indien we 7 dagen na het plaatsen van de bestelling nog geen betaling hebben ontvangen, zullen wij je een e-mail sturen ter herinnering van je order. Je kunt de betaling overmaken naar IBAN: NL37ABNA0408275707 t.n.v Lichtunie. Vermeld altijd het bestel- en factuurnummer. Jouw bestelling wordt verwerkt zodra de betaling is ontvangen. Dit kan 2-4 werkdagen duren.

Let op: de bestelling wordt pas verzonden na de verwerking van je betaling. Het kan tot 4 werkdagen duren voordat wij een betaling hebben ontvangen. Wanneer je voor deze betaalmethode kiest kan de levertijd langer duren dan normaal.

Ik heb een vraag over iDEAL?

Met iDEAL kun je veilig en gemakkelijk online betalen. Afrekenen doe je in de vertrouwde betaalomgeving van je bank. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Vervolgens selecteer je de bank waarbij je bent aangesloten. Daarna word je doorgeleid naar je bankomgeving waar de betaalopdracht gelijk klaar staat. De bank vraagt je een aantal gegevens in te vullen en de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt vervolgens direct van je betaalrekening afgeschreven en wij versturen direct je bestelling.

Kan ik een offerte opvragen met producten die niet op de webshop staan?

Ja, dat kan. Wij kunnen helaas niet alle producten van onze leveranciers op onze site zetten. Vraag hier je offerte op maat aan.

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kan bij ons op verschillende manieren je bestelling plaatsen:

  • Via onze webshop
  • Je inkooporder via de mail sturen naar info@lichtunie.nl 
  • Telefonisch je order doorgeven

Staat het product niet op onze site? Neem dan contact met ons op zodat wij samen met je de bestelling in orde kunnen maken.

Welke betaalmethodes zijn er bij Lichtunie?

Via de webshop kan betalen via iDEAL of kopen op rekening met een betaaltermijn van 30 dagen.

Alleen zakelijke klanten met KVK kunnen een verzoek doen voor verkoop op rekening. Wil je hier meer over weten, dan komen wij graag met je in contact.

Wanneer krijg ik mijn digitale factuur?

Zodra jouw bestelling de deur uitgaat bij ons, wordt ook de factuur verzonden naar je mail adres. Dit kan uiterlijk 2 werkdagen duren.

 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dat is mogelijk, geef dit duidelijk aan in je inkooporder via de mail of telefoon. Bestel je via onze webshop dan kan je dit apart aangeven.

Bezorger gemist?

Wanneer je niet aanwezig bent om het pakket in ontvangst te nemen zal de pakketbezorger een niet-thuis-kaart in de bus achterlaten. Op deze kaart vindt je instructies voor het inplannen van een nieuwe leverpoging. Bij meerdere mislukte afleverpogingen zal jouw bestelling vanuit het depot van de vervoerder terug naar ons worden gestuurd, als gevolg zullen wij je verzoeken de verzendkosten nogmaals over te maken voor een nieuwe zending.

Om dit te voorkomen raden wij aan het pakket op een adres te laten leveren waarvan je zeker bent dat het kan worden ontvangen, bijvoorbeeld een werkadres.

Op welke dagen bezorgt Lichtunie?

Onze vervoerder Transmission bezorgt standaard van maandag tot vrijdag.

  • Maandag voor 14:00 uur besteld, dinsdag geleverd
  • dinsdag voor 14:00 uur besteld,  woensdag geleverd
  • woensdag voor 14:00 uur besteld, donderdag geleverd
  • Donderdag voor 14:00 uur besteld, vrijdag geleverd
  • Vrijdag voor 14:00 uur besteld, maandag geleverd

Op aanvraag is een zaterdaglevering mogelijk. Neem hiervoor contact op via info@lichtunie.nl

Welk vervoersbedrijf gebruikt Lichtunie?

Wij maken gebruik van Transmission.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Ja, dat is mogelijk tijdens onze openingstijden van maandag tot en met vrijdag van 08.00-17.00. Dit kan je aangeven bij je bestelling in onze webshop of geef het duidelijk aan bij je bestelling via de telefoon of mail.

Wij zitten gevestigd op Waardsedijk Oost 16 in Montfoort.

Word ik op de hoogte gehouden van de bezorging?

Via onze vervoerder krijg je een track en trace e-mails als je order ons magazijn heeft verlaten. Wij hebben geen invloed op de planning van de vervoerder.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Producten uit voorraad voor 14:00 besteld worden dezelfde dag verstuurd.

Betaal ik ook verzendkosten buiten Nederland?

Bij bestellingen naar België, brengen wij standaard €15,95 exclusief btw in rekening. Alleen bij offertes of grotere aantallen kunnen we afwijken en brengen wij geen verzendkosten in rekening.

Wil je jouw bestelling naar een ander land laten verzenden? Dan zullen wij ten allen tijde verzendkosten in rekening brengen. De kosten hiervan kunnen variëren, afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakket.

When ordering with shipping to other countries we will at all times use shippingcosts. The costs of this may vary depending on the size and weight of the package.

Betaal ik ook verzendkosten in Nederland?

Voor orders met een orderwaarde onder €25,00 excl. btw brengen wij €11,20 excl. btw verzendkosten in rekening.

Bij orders met een order waarde onder €125,00 excl. btw brengen wij €7,40 excl. btw verzendkosten in rekening.

Deze worden duidelijk in de winkelwagen getoond.

Alle orders met een waarde boven € 125,00 excl. btw worden franco geleverd.

 

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Als je jouw bestelling wilt annuleren, is dit alleen mogelijk als de order nog niet is verwerkt.

Wij adviseren je de annulering zo spoedig mogelijk telefonisch kenbaar te maken via 0348-404680.

Als de bestelling al is verwerkt, kun je na ontvangst van het pakket een retourformulier aanvragen om het pakket weer aan ons te retourneren. Verzendkosten zijn in dit geval voor jouw rekening.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dat is mogelijk, geef dit duidelijk aan in je inkooporder via de mail of telefoon. Bestel je via onze webshop dan kan je dit apart aangeven.