Hoe gaat Lichtunie om met de recente maatregelen voor COVID-19?
Onderstaand een aantal veelgestelde vragen, mocht uw vraag hiermee niet beantwoord zijn kunt u altijd contact opnemen via info@lichtunie.nl.

Blijft Lichtunie open?

Lichtunie zal zo lang als het kan open blijven om zo uw bestellingen te kunnen verwerken en uw vragen te kunnen beantwoorden. In het geval dat het nodig is hebben wij als webwinkel gelukkig de mogelijkheid om een groot deel van de werkzaamheden vanuit huis uit te voeren.

Kan ik mijn bestelling nog afhalen

Ja, u mag uw bestellingen nog bij ons op locatie komen afhalen. 
Uiteraard is het wel zo dat wij de gezondheid van onze werknemers voorop stellen. Indien u dus verschijnselen heeft die duiden op COVID-19, zoals beschreven door het RIVM, verzoeken wij u om thuis te blijven en uw bestelling te laten bezorgen.

Heeft deze situatie effect op de levertijd van mijn bestelling?

Producten die bij ons op voorraad zijn kunnen wij nog snel leveren. 
Wel merken we dat met de toenemende maatregelen wereldwijd onze leveranciers niet altijd hun levertijden na kunnen komen, of simpelweg door sluiting van grenzen of bedrijven niks meer kunnen leveren. Houd er dus rekening mee wanneer u een product besteld dat niet op voorraad is, de levertijd langer kan zijn zoals aangegeven.

Kan ik mijn pakket nog thuis laten afleveren?

Voor het leveren van pakketten maken wij gebruik van de diensten van Hoek Transmission. Tot nu toe geven zij aan pakketten nog af te leveren. Wel word er door de bezorgers uiteraard extra rekening gehouden direct contact te vermijden.
Onderstaand een aantal van de maatregelen getroffen door de vervoerder.

  • Chauffeurs vragen u niet meer om op de handterminal af tekenen, maar tekenen voor u af met een door u opgegeven naam of kenmerk.
  • Vanwege de diverse maatregelen die de bedrijven hebben genomen zijn laad- en lostijden langer dan gebruikelijk er kunnen dus vertragingen optreden
  • Vanwege de risico’s zijn werkplekbezorgingen niet mogelijk.
  • De depots hebben te maken met uitval van medewerkers die uit voorzorg thuis (moeten) blijven. Dit kan leiden tot capaciteitsproblemen in de distributie, langere wachttijden bij telefonische vragen en andere vertragingen.

Voor meer informatie over hoe Hoek Transmission met deze situatie omgaat, klik hier

Krijg ik mijn bestelling nog als ik in quarantaine zit?

Onze vervoerder bezorgd uw pakketten nog. De pakketbezorger zal aan de deur komen en persoonlijk contact zoveel mogelijk vermijden. Op deze manier kunt u zelfs wanneer u in quarantaine bent ook nog uw bestelling ontvangen.

Uiteraard zijn de vragen hierboven beantwoord gericht op de maatregelen die de overheid tot nu toe heeft gegeven. Wanneer er wijzigingen komen in de maatregelen die ook ons zullen treffen laten we dat op deze pagina weten.

Zorg goed voor uzelf en voor elkaar!

Team Lichtunie.